10 Notes before New Year!

2015. Beberapa jam sahaja lagi. Adakah aku ready? Sambil pikir tu, aku nak jugak singkap balik apa yang berlaku pada 2014. Untuk diri sendiri, banyak yang aku belajar tentang alam dan manusia. Tak semua manis namun tak semua pahit. Aku bersyukur. Untuk negara tercinta, banyak yang diduga, namun jika diambil dari sudut positif, ia secara tidak langsung membuatkan kita lebih dekat dengan Sang Pencipta. Hanya Dia Maha Mengetahui. 

Baiklah, pada tahun nie, aku macam takde azam ataupun orang puteh panggil Resolutions. Tak tahulah kenapa…tapi seriously tak pandai betul nak plan untuk ada azam tahun baru. Kalau list down pun, mesti benda yang sama iaitu – Nak KURUS (tomorrow kita diet ye? FOREVER tak mungkin). So, untuk say HELLO to 2015, adalah lebih bagus jika aku senaraikan apa yang aku learned from previous years. Secara tak langsung, kita boleh jadikan satu pengajaran dan peringatan untuk tahun yang mendatang. Ayuh, terimalah, 10 nota untuk diri sendiri dan mungkin untuk uols jugak. Gitewwwww!



“Bakat adalah anugerah. Tak semua orang bertuah dapat sesuatu bakat tu. Ianya jugak bukan boleh dibuat-buat. So, bersyukurlah dengan apa yang kita ada. Tapi, jangan sesekali rasa down bila kite pernah kena reject. Percayalah, setiap insan kat muka bumi nie dikurniakan bakat tersendiri. Dan jangan verangan nak caras bakat orang, tak baik hokey!”


“Kalau duduk setempat tapi pong pang die sampai hujung donia, takpela, sekian terima kasih.”


“Kita tahu apa kita buat, kita percaya diri kita, segala yang orang cakap pasal kita, kita akan anggap angin lalu sahaja. So, understand yourself first, lepas ni confirm korang akan paham apa yang aku maksudkan.”



“We are not young forever. It’s never too late to be hero of your own story. Create one!”


“Dengar tapi lepas tue, buang jauh-jauh. Kerosakkan yang dilakukan hanya dapat dielakkan jika kita tepis mereka dari hidup kita. Trust me, they are not worth it!”


“Gaduh, sentap, benci bukan penyelesaian sesuatu. Life is too short to enjoy. Forgive and forget. Hidup hanya satu tujuan. Fokus!”


“Can you just listen first and talk later? Sometimes kita bertemu dengan manusia yang pandai goreng tapi kosong. Takpe, kita jangan jadi mereka. We still have time to change!”


“We are not perfect. Remember, biarlah orang buat kita. Satu hari bila kite tengok dorang dalam keadaan yang serupa macam kita, don’t say karma. Say dosa-dosa semalam. Okay tipu je, jangan cakap apa-apa. Heheheh…”

“Cheater, stalker, manipulator, mean, harsh, hypocrite, bitchy, foolish, greedy, cruel, coward, rude, selfish, big-headed…. But chop, why all negative traits je ni? Oh well, I have met all these types of people throughout my life. I don’t want to be remembered like them”


“Tak kira separuh map dunia sekalipun korang dah travel, hanya DIA, sang pencipta yang MAHA AGUNG. “

Thanks untuk anda yang sentiasa support my blog. I love korang muah muah.Selamat tahun baru. May 2015 be a good year for all of us. Okay, aku tahu aku hutang stori Osaka and travel plan untuk 2015. Stay tuned lovelies 🙂


4 thoughts to “10 Notes before New Year!”

  1. Siapa yang kenal kenal dirinya akan Mengenal Allah..

    Firman Allah Taala

    Kami akan perlihatkan kepada mereka tanda-tanda kekuasaan Kami di merata-rata tempat (dalam alam yang terbentang luas ini) dan pada diri mereka sendiri, sehingga ternyata jelas kepada mereka bahawa Al-Quran adalah benar. Belumkah ternyata kepada mereka kebenaran itu dan belumkah cukup (bagi mereka) bahawa Tuhanmu mengetahui dan menyaksikan tiap-tiap sesuatu?

    Surah Fussilat Ayat 53

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *