REVIEW : Suwarin Jinda, Kota Bharu, Kelantan

Bila cakap pasal Kelantan, aku akan tetap cakap they have the best food selection in Malaysia, in fact in the world. I’m love with Kelantan because of their foods and of course their hospitality.

Aku rasa tahun ni je dah 2x aku pergi Kelantan. Jatuh cinta teruk kan? Tapi tak kiralah berapa kali aku visit pun, aku mesti akan singgah ke salah satu restaurant yang sangat popular dan yang pasti sedap tak terkira.

Suwarin Jinda. Nama pun sangat unik kan? Itu belum kau makan lagi juadah yang terhidang elok di sini. Bagi aku, semuanya sedap belaka. Itu bagi Cik Pora lah. Even restaurant akan ramai orang, korang kena tunggu giliran bagai. Tapi aku puji sistem nombor yang diorang buat secara manual, sebab semua pun akan dapat meja makan.

Suasana dalam restoran
Sistem yang bagus, sis suka

Paling lama aku pernah tunggu, 30 minit. Tips – Datang waktu bukan peak hour. Lepas Asar tu dah ngam sangat. Kalau malam lagi ramai. Make sure, selalu tengok FB mereka untuk tahu tutup ke buka. Bila dah sampai sini, antara menu wajib yang korang kena cuba adalah :

The BEST of the BEST – Miang Pla Pao (Siakap)
Ini wajib try. Somtam Goreng, unik dan sangat TERBAIK!
Shell out babeyhh!
Roti Bangkok – bagi aku manis, but tak salah mencuba
Daging Harimau Menangis – to me biasa je 🙂
Tadaaaa! Aku memang suka lah 2 ni

Ini semua adalah review jujur dari aku dan keluarga yang datang bertandang tempoh hari. In terms of harga memang sangat berbaloi, mampu milik. Datanglah sini bawa family korang. Mak aku yang cerewet bab makan pun puji restaurant ni. Dia makan bertambah-tambah sampai tegak je bersandar. Hahah! Actually semua pun tersandar tegak aku tengok.

Before the feast 🙂

Info lanjut :
Suwarin Jinda Cafe
Lot 553, Jalan Kuala Besar, Kg Buluh, 15300 Kota Bharu, Kelantan

Open : 3.30pm – 11.00pm

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *